4021301402 |
L'aprenentatge globalitzat |
2019-2020 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
5/10/2019 - 30/11/2019 (20 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
ESC Pau Casals |
|
c. Salvador Badia, 6-12 (Vacarisses)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental II
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2019 - 27/09/2019 . Activitat restringida PUC |
|
|
Descripció i Metodologia: |
- En aquesta activitat, els participants veuran els avantatges de les metodologies amb enfocament globalitzat i la docència basada en projectes i aprendran com gestionar els seus cursos i els seus alumnes de manera eficaç per mantenir-ne viva la seva curiositat natural.
- Un dels principals avantatges de l’enfocament globalitzat amb l'aprenentatge basat en projectes és que acosta l'alumnat a situacions quotidianes i se'ls prepararà per a una societat global que cada cop més requereix projectes multidisciplinaris i amb diversos participants.
- Integrar el professorat nou al centre a la metodologia de treball competencial, en grups cooperatius, amb avaluació competencial.
|
| |
Objectius |
Conèixer els trets principals dels enfocaments globalitzats per tal de ser capaços de dissenyar entorns i activitats globalitzades
Ser capaços de programar contextos i activitats des d’un enfocament globalitzat i competencial i de portar a terme mecanismes d’avaluació que orientin la intervenció educativa.
Posar en pràctica els aprenentatges desenvolupats per tal de crear una unitat didàctica globalitzada i competencial.
- Treballar per projectes i la resolució de problemes
- Impulsar l’aprenentatge competencial
- La reflexió pedagògica sobre l'anàlisi de les dinàmiques de l'aula, el procés d'aprendre de cada un dels alumnes, la reflexió personal com a mestres, ...
-A tal fi, s’impulsaran propostes de treball a l'aula.
|
| |
Continguts |
Reflexions sobre l’enfocament globalitzat.
Anàlisi d’activitats des de la perspectiva competencial i globalitzadora.
Reflexió sobre les pràctiques que afavoreixen el treball globalitzat.
Avaluació: Enfocaments i instruments.
Fase inicial: motivar
- Preparació per al futur
- Motivació i comportament
- Responsabilitat
- Creativitat
El disseny de projectes
- La tria del projecte
- Les dimensions del projecte
- Fases de disseny i creació d’un projecte
La gestió dels projectes
- Normes d’aula
- El dret a equivocar-se
- Organització de tasques
- Diari de treball
Avaluació del projectes
-Avaluació formadora
-Rúbriques
-Portfoli-Diari
-Web-Blog
-…
|
| |
Formador/a |
Antònia Fernàndez
|
| |
Avaluació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula recollides a la carpeta de formació (individual o en petit grup del mateix centre.
Elaboració d'un projecte.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula recollides a la carpeta de formació (individual o en petit grup del mateix centre.
Elaboració d'un projecte.
Resposta del formulari d'avaluació final
|
| |
Persones destinatàries |
ACTIVITAT RESTRINGIDA
|
| |
E-mail |
crp-terrassa@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dissabte |
05/10/2019 |
1000 |
1300 |
Sessió 2 |
dijous |
10/10/2019 |
1730 |
1930 |
Sessió 3 |
dissabte |
19/10/2019 |
1000 |
1300 |
Sessió 4 |
dissabte |
26/10/2019 |
1000 |
1300 |
Sessió 5 |
dijous |
07/11/2019 |
1730 |
1930 |
Sessió 6 |
dijous |
14/11/2019 |
1730 |
1930 |
|
| |