Més informació [ Detall d'activitat

 
4021301402   L'aprenentatge globalitzat
2019-2020   Assessorament. Educació Infantil-Primària
  
   5/10/2019 - 30/11/2019 (20 hores) de 17:00h a 19:00h
   ESC Pau Casals
   c. Salvador Badia, 6-12 (Vacarisses) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Occidental II
  
  
  
Inscripció   12/09/2019 - 27/09/2019 . Activitat restringida PUC
  
Descripció i   Metodologia:   - En aquesta activitat, els participants veuran els avantatges de les metodologies amb enfocament globalitzat i la docència basada en projectes i aprendran com gestionar els seus cursos i els seus alumnes de manera eficaç per mantenir-ne viva la seva curiositat natural.
- Un dels principals avantatges de l’enfocament globalitzat amb l'aprenentatge basat en projectes és que acosta l'alumnat a situacions quotidianes i se'ls prepararà per a una societat global que cada cop més requereix projectes multidisciplinaris i amb diversos participants.
- Integrar el professorat nou al centre a la metodologia de treball competencial, en grups cooperatius, amb avaluació competencial.
  
Objectius   Conèixer els trets principals dels enfocaments globalitzats per tal de ser capaços de dissenyar entorns i activitats globalitzades
Ser capaços de programar contextos i activitats des d’un enfocament globalitzat i competencial i de portar a terme mecanismes d’avaluació que orientin la intervenció educativa.
Posar en pràctica els aprenentatges desenvolupats per tal de crear una unitat didàctica globalitzada i competencial.
- Treballar per projectes i la resolució de problemes
- Impulsar l’aprenentatge competencial
- La reflexió pedagògica sobre l'anàlisi de les dinàmiques de l'aula, el procés d'aprendre de cada un dels alumnes, la reflexió personal com a mestres, ...
-A tal fi, s’impulsaran propostes de treball a l'aula.
  
Continguts   Reflexions sobre l’enfocament globalitzat.
Anàlisi d’activitats des de la perspectiva competencial i globalitzadora.
Reflexió sobre les pràctiques que afavoreixen el treball globalitzat.
Avaluació: Enfocaments i instruments.
Fase inicial: motivar
- Preparació per al futur
- Motivació i comportament
- Responsabilitat
- Creativitat

El disseny de projectes
- La tria del projecte
- Les dimensions del projecte
- Fases de disseny i creació d’un projecte

La gestió dels projectes
- Normes d’aula
- El dret a equivocar-se
- Organització de tasques
- Diari de treball

Avaluació del projectes
-Avaluació formadora
-Rúbriques
-Portfoli-Diari
-Web-Blog
-…
  
Formador/a   Antònia Fernàndez
  
Avaluació   Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula recollides a la carpeta de formació (individual o en petit grup del mateix centre.
Elaboració d'un projecte.
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula recollides a la carpeta de formació (individual o en petit grup del mateix centre.
Elaboració d'un projecte.
Resposta del formulari d'avaluació final
  
Persones  destinatàries   ACTIVITAT RESTRINGIDA
  
E-mail   crp-terrassa@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dissabte   05/10/2019   1000   1300 
 Sessió 2   dijous   10/10/2019   1730   1930 
 Sessió 3   dissabte   19/10/2019   1000   1300 
 Sessió 4   dissabte   26/10/2019   1000   1300 
 Sessió 5   dijous   07/11/2019   1730   1930 
 Sessió 6   dijous   14/11/2019   1730   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent